מספר ספק משרד הביטחון 014496 (1) 001

כיצד מעבירים משרד בלי לפגוע בעבודה השוטפת?

השאלה בכותרת היא שאלת מיליון הדולר. אנחנו לא כותבים את זה בלשון מליצה. הובלות משרדים של חברות ענק נחשבות לסוגיה לוגיסטית מורכבת. במקרים מסוימים עלות הובלת המשרדים עשוי להגיע לסכומים גבוהים, ועדיין לא מומלץ לחסוך. כי במקרה שדבר מה ישתבש בהובלת המשרד המחיר יכול להיות יקר בהרבה. כך, למשל, במהלך הובלת משרד של תאגיד בינלאומי מסוים, אבד מידע קריטי שלא גובה כראוי בחלק מהשרתים. אובדן המידע הזה חשף את החברה לנזק חמור והוצאות ענק.

העסק אינו “המשרד”

המשרד הוא אמנם גורם קריטי בפעילות העסק, אבל בסוף היום המשרד הוא רק חלל, זירה מתוכה פועל ההון האנושי וממנה מפקחים על מערך השירותים בחוץ ואצל הלקוחות. התנהלות נכונה של העסק עשויה לפנות אורך נשימה של כמה ימים בהם הפעילות העסקית השוטפת לא תיפגע באופן אנוש, גם במקרה בו המטה מושבת עקב העברת משרד. תכנון נכון, תעדוף משימות חכם והסתמכות על מומחים בהעברת משרדים יבטיחו שהפעילות השוטפת של העסק שלכם לא תיפגע.

להתמקד רק במה שמייצר

ברור שבזמן ביצוע של הובלת משרדים מחייבת את העסק לצמצם פעילות בזמן המעבר. אבל חשוב שצמצום הפעילות לא יהיה באגף היצרני הישיר של החברה. כך, למשל, אפשר לתכנן שבעת הובלות משרד לא תתואם הגעה של ספקים לחצר העסק. אפשר לערוך את המעבר בעת שמתוכננת השתלמות מחוץ למשרד או אפילו לתזמן אותה עם הנופש השנתי המשותף לעובדי החברה שכבר ממילא נלקח בחשבון בתכנון לוח הזמנים של הפעילות בחברה.

הובלת משרד בסוף השבוע

פתרון אלגנטי אחר שניתן לנקוט בו הוא ביצוע הובלת משרד בסוף השבוע. סוף יום חמישי הגיע, העובדים מתכנסים להרמת כוסית והולכים הביתה, המומחים של הובלות משרדים פושטים על החלל ובמרוץ מרתון עמלני לאורך סוף השבוע משלימים את הובלת המשרד במלואה. ביום ראשון העובדים, שזכרו שהמשרד עבר דירה, מגיעים לעבודה כרגיל.

גישה פחות דרסטית שניתן לנקוט בה היא ההעברה המדורגת, במסגרתה משאירים חלק מהצוות היצרני במשרד הישן, ורק כשהחלק שעבר נכנס לעניינים עובר החלק השני. גם זו שיטה טובה לשמירת רציפות בפעילות העסקית.

חייגו אל הובלות חמישה כוכבים
WhatsApp chat
דילוג לתוכן