מספר ספק משרד הביטחון 014496 (1) 001

צ’ק ליסט למעבר דירה

עוברים דירה? הכנו לכם מספר טיפים למעבר דירה

מעבר דירה זה בלגן ותכנון הובלת דירה היא משימה מלחיצה ומעיקה. תכנון נכון של המעבר ובחירה חכמה של חברת הובלות יהפכו את כל התהליך להרבה יותר פשוט וידידותי. רובנו חושבים על מעבר דירה כאקט הכרוך בעבודה פיזית קשה ואין ספק שיש לו גם אספקטים כאלה, אבל בסופו של יום באמצעות דף ועט (או כל אפליקציית יומן בסמארט-פון או בטאבלט) אפשר להקל משמעותית על הפלונטר של הובלות דירה.

הובלות דירה ואריזה

דיאטת חפצים

הובלות דירה מספקות לנו הזדמנות נהדרת להיפטר מחפצים מיותרים ולא רצויים, זה הזמן לערוך פינוי דירה. מילת המפתח פה היא – סלקציה. אם במשך 5 שנים לא הוצאת את אופה הלחם החשמלי מהאריזה – כנראה שזה כבר לא יקרה. זה הזמן לתרום אותו לצדקה או לשכנה. העיקרון הזה תקף לבגדים ישנים, צעצועים שעבר זמנם וכמובן לחפצים כמו קלטות וידאו ודיסקים שזמנם חלף ועבר.

תוכנית דירה

קחו או ציירו תכנית רצפה של הדירה החדשה שלכם. עשו רשימה של כל החפצים והרהיטים שיש לכם בבית ואתם רוצים שיעברו אתכם הלאה ותתחילו לפזר אותם (על הנייר של התוכנית). מהר מאוד תגלו איזה חלל עתידי עמוס מדי ואיפה יש מקום לעוד, זאת מומלץ לעשות לפני שתבצעו הובלת דירה. בדרך אולי תגלו כמה “הפתעות” ותחליטו שאתם נפטרים משידה או כיסא שלא באמת מוצאים את מקומם במעון החדש שלכם. תעשו את זה מבעוד מועד וכך גם תוכלו לייעל את תהליך הובלת הדירה.

צ'ק ליסט למעבר דירה

אריזה חכמה

אל תערבבו בין חפצים. את הספרים תארזו בארגזי הספרים ואת כלי המטבח בארגזים שבהם כלי מטבח. נסו לארגן ארגזים גם בהתאם למיקום החפצים בבית החדש. אם יש ספרייה בסלון וכוננית ספרים בפינת העבודה, תדאגו להכניס את הספרים של פינת העבודה באותו ארגז. גם את הארגזים עצמם תצמידו לארגזים שעתידים להגיע לאותו חדר. זה יכול לחסוך לכם שעות עבודה בפירוק וגם בזמן הכרוך בביצוע הובלת דירה.

הובלת דירה בקלות

צ’ק ליסט כללי

מלבד סידור הדירה יש עוד עשרות פעולות קטנות שצריך לעשות לפני הובלות דירה או מעברי דירה. גם אחריהן מומלץ לנהל מעקב מסודר באמצעות צ’ק ליסט. דברים כמו: הזמנת חיבורי תשתיות כמו כבלים, בזק או גז; ריסוס הדירה החדשה; הזמנת שירותי ניקיון או צביעה (לדירה הישנה והחדשה כאחד). מעקב אחרי טבלת המשימות באופן מסודר תבטיח התאקלמות מהירה בדירה החדשה.

חייגו אל הובלות חמישה כוכבים
WhatsApp chat
דילוג לתוכן