מספר ספק משרד הביטחון 014496 (1) 001

הקורונה מכה “מתחת לחגורה” ואיך זה משפיע על ענף ההובלות?

זמן קריאה 4 דקות:
מה שבטוח שאת שנת 2020 אנחנו נזכור לעד! נגיף ברמה עולמית זה נושא שירשם בדפי ההסטוריה ואנחנו הדור שנספר לנכדים ולנינים שלנו על כל התקופה ההזויה הזאת שקראו לה קורונה. אז מה קורה במדינת ישראל בתקופה הזאת? לאן פניו של המשק מועדות? מה יקרה למחירי הדיור ואיך זה ישפיע על ענף ההובלות?

קורונה מרסק מחירים?

מרכז הסטטיסטיקות הישראלי מראה נתונים של יציבות בעולם הנדל”ן הישראלי, אך האם זה באמת משקף את המציאות בזמן שדירות אייר בי אן בי עומדות ריקות ללא שוכרים? מרגישים ירידות קלות במחירים באתר יד 2 וכך גם הורגש בענף ההובלות עקב ביקוש נמוך לחברת הובלות, ברחבי המדיה אנשים מעלים פוסטים לא להשכיר דירות על מנת שבעלי הדירות יורידו את המחירים ובהחלט זה מוצדק ויש מקום לזה, מחיר השכרת דירת 3 חדרים ב9000 ש”ח בתל אביב זה נראה הזוי עד מגוחך.

פעמיים קורונה?

מהנסיון שלנו כחברת הובלות אנחנו יודעים שאין קסמים בעולם העסקים והכלכלה, הכל עניין של מספרים מדוייקים. אם אנחנו הולכים לכיוון של הסגר בפעם השניה במידה והוירוס יתפרץ, העתיד לא מזהיר כלל לאף אחד, וכולם יפגעו כלכלית כי זה שרשרת אירועים, הריי כשלאנשים ייגמר הכסף בכיס הם יפסיקו לרכוש, יפסיקו לשלם מיסים, הצ’קים יתחילו לחזור ואז המנורה האדומה של הבנקים יתחיל לצפצף מה שיכול להוביל לקריסה כלכלית כלל ארצית ואפילו עולמית. אולם, אם יהיה לנו מזל ובאמת הצלחנו לעבור את המסוכה הבלתי נראת, יש לנו סיכויים לצאת ממשבר כלכלי מדיני בטווח הקצר.

משאית הובלות 5 כוכבים

מה קורה לענף הקבלנות והבניה?

זה לא סוד שענף הבניה נורא מודאגים בימים אלה, במיוחד שרוב כח האדם נמצא מעבר לגבולות ישראל (פלשתין, סין). בנוסף לכך לא מעט ציוד תקוע בנמלים של סין – חשמל, אינסטלציה, מעליות, חיפויים, משאבות מים והשאלה העיקרית שעולה בנושא היא מתי כל זה יגיע לישראל? מתי האוניות יצאו לדרכן ארצה? גם לנו כחברת הובלות יש ציוד שנמצא כרגע בסין ואנו מחכים לו למעלה מחודש ימים,וכך גם המון בעלי עסקים עם חנויות אינטרנטיות, חנויות סלולר, ועד המון סוגי עסקים ונישות שמתמודדים עם חוסרים במחסנים בגלל קורונה. המשק הישראלי מתמודד עם מצב לא פשוט, אנחנו מדינה קטנה מאוד עם המון עסקים שמחזיקים את תזרים המזומנים בקופת המדינה.

בניין בבניה בזמן קורונה

דמי השכירות לפני ואחרי המשבר:

מחירי שכירות של דירות ברחבי מרכז הארץ אפשר להגיד שקיבלו סטירה עדינה מאוד. כרגע בשלב זה לא ניתן להגיד שרואים ירידות משמעותיות במחירים למעט בתל אביב, ואם לומר את האמת?! תל אביב תזכור את “קורונה” עוד הרבה זמן גם לרעה ובעיקר לטובה. לפי הנתונים שאספנו בערים כמו חולון, בת ים וראשון לציון הייתה ירידה של כ 7% במחירי השכירות, האם אפשר לקרוא לזה זעזוע? לא ממש. בתל אביב כרגע עומדים על ירידה של 4%, אך זה יכול לחזור שוב ובגדול ואפילו גבוהה יותר, וזה לפי שמועות מאנשי הבורסה ונדלניסטים ותיקים בתחום. כמו בגוש דן כך גם בכל האזורים במרכז הארץ, השינוים שהורגשו במחיר הם מינורים וכמעט אי אפשר לשים לב אליהם. באזור השרון יש אזורים שאפילו הורגש עלייה כגון רעננה והוד השרון, אנחנו חברת הובלות לא חברת נדל”ן, למה זה קרה? תשאלו את המומחים 🙂

דירות בתל אביב בתקופת קורונה

קורונה ואיך זה משפיע על ענף ההובלות?

ענף ההובלות רגיל לעליות וירידות, הריי שאם נקח את העסק הממוצע בענף זה, אפשר להגיד שרוב רובו של העבודה השוטפת היא עונתית. עסק קטן שמחזיק משאית אחת עם צוות אחד הם אלה שנפגעים פחות מהבינוניים והגדולים, כי בדרך כלל הם פועלים בנישה אחת כגון הובלות דירה או הובלת משרדים וכדומה. כדי “לשרוד” את חודשים אוקטובר ועד מאי בדרך כלל מגיעים ללקוחות ונותנים הצעות מחיר הרבה מתחת לממוצע ואפשר להבין את זה ברמת ההגיון, כל אחד מנסה להתפרנס ולדאוג למשפחתו אך השאלה איך זה משפיע בהיבט העסקי בטווח הארוך. העסקים הבינוניים המחזיקים עד 5 משאיות, בדרך כלל עובדים רוב הזמן בצורה רציפה למעט 3 חודשי החורף (דצמבר, ינואר, פברואר), ב 3 החודשים האלה מומלץ לעבור דירה כי גם דמי השכירות שבעלי דירות דורשים נמוך יחסית וגם ניתן למצוא שירותי הובלה במחירי זיל וזול.

בעלי דירות

 

ואיך החברות הגדולות מחזיקות מעמד?

חברות ההובלה הגדולות שומרות על עבודה רצופה במהלך רוב ימות השנה בתקופות רגילות, אפשר להגיד שחברות אלה הרגישו את משבר הקורונה בצורה משמעותית מאוד מכיוון שחובה להשמע להוראות על פי הנחיות משרד הבטחון ומשרד הבריאות ולשם כך כל פעילות החברה צומצמה לתפוקה של 25% מכלל ה100%. מי שמכיר ויודע מספרים הוא מבין עד כמה הנזקים עצומים ויקח הרבה מאוד זמן כדי לכבות את ה”שרפה” הזאת. ימים לא פשוטים עברים על השוק הישראלי וכולנו מקווים שנעבור את זה בזריזות ובגבורה!

מחירון הובלות לפני ואחרי קורונה:

לפני קורונה: אחרי קורונה:
החל מ 700 ש”ח(1) החל מ450 ש”ח(1)
1600 – 1000(2) 1400 – 800(2)
2500 – 1800(3) 2300 – 1500(3)
4500 – 3200(4) 3800 – 2800(4)
החל מ4200 ש”ח(5) החל מ3800 ש”ח(5)
  • בתוך הסוגריים () ציינו את מספר החדרים בדירה

מתקרבים למעבר דירה ויש לכם התלבטויות בגלל קורונה? חייגו עכשיו בחייגן חיוג למטה או ל3175* וקבלו נציג להתייעצות ללא עלות כלל.

לקבלת ייעוץ ללא עלות יש ללחוץ על ה”חייגן” למטה או על האייקון – “WhatsApp” שבצד ימין.

נושאים נוספים: הובלות דירה | הובלות מנוף.

למה 5 כוכבים?

חייגו אל הובלות חמישה כוכבים
WhatsApp chat
דילוג לתוכן