מספר ספק משרד הביטחון 014496 (1) 001

הובלות מנוף, איך זה עובד?

אם המונח הובלת מנוף, מרתיע אתכם המאמר הבא נועד להרגיע אתכם. בסופו של דבר מדובר באופרציה הרבה פחות גדולה ומאיימת ממה שנדמה לכם. גם מבחינת הלוגיסטיקה וגם מבחינת העלות. אז למה הובלות מנוף נשמעות לרבים מאיתנו כמו סיפור כזה גדול? התשובה כנראה טמונה בכך, שהמנופים של היום זה לא המנופים של פעם.

עבור רבים האסוציאציה המידית של המילה ‘מנוף’ היא קונסטרוקציית פלדה מפחידה באתר בנייה. אבל המנופים שאנחנו מתכוונים אליהם הם הרבה יותר ידידותיים וספורטיביים. כמעט תמיד מדובר במנופים מתנייעים, שמותקנים על משאיות או אפילו על גבי טנדר קומפקטי המיועדים לספק הובלות מנוף. ההפעלה שלהם שקטה, פשוטה ובטוחה ועלות ההשכרה שלהם לכמה שעות עבודה סבירה מאוד.

לאיזה קומה הובלת מנוף יכולה להגיע?

התשובה לשאלה הזו היא, בפשטות, ‘זה תלוי’. תלוי בסוג המנוף. יש כמה קטגוריות של מנופים שמיועדים לפעול בגבהים שונים (ועומסי העמסה שונים). החוכמה היא להזמין מראש את המנוף המתאים והמשתלם ביותר לכל הובלה. בדרך כלל המנופים הקטנים והקומפקטיים יותר ייתנו מענה להובלה עד הקומה השישית. הקטגוריה הבאה תיתן לכם כיסוי עד הקומה השמינית, וכן הלאה עד לגובה של כשש-עשרה קומות. כמובן, שכל קטגוריה באה לידי ביטוי במחיר ולוגיסטיקה. מנופים שמיועדים לתת מענה לקומות גבוהות הם לרוב יקרים יותר וגם דורשים מקום הצבה גדול יותר. אבל בדרך כלל, בהובלה ביתית נדירים המקרים בהם תזדקקו למנופים מורכבים לצורך הובלת מנוף. לא תמצאו בישראל בניינים הגבוהים מחמש קומות שלא מותקנת בהם מעלית.

הובלת מנוף

איך עושים את זה תכלס?

כמו בכל תחום אחר, גם כאשר מחפשים הובלות מנוף, כדאי לפנות ולהזמין את המומחים שפועלים בתחום ולהפעיל קריטריונים מקצועיים ואחרים בבחירת מי שיבצע עבורכם הובלת מנוף. כדאי לבחור במי שיש לו מוניטין מוכח וניסיון. תמיד טוב להגיע דרך המלצה אישית של מישהו שעבר עם המנופאי חוויה חיובית.

הדבר האחרון שאתם רוצים זה שביום המיועד המוביל לא יהיה שם, לכן על אמינות אל תתפשרו. אחרי שבחרתם חברת הובלות מנוף שהתרשמתם שהיא מקצועית ואמינה, דברו איתם. לעתים מומלץ לערוך סיור מקדים כדי להבטיח גישה ולעשות יישור קו למשימה.

חייגו אל הובלות חמישה כוכבים
WhatsApp chat
דילוג לתוכן