מספר ספק משרד הביטחון 014496 (1) 001

טעויות נפוצות בהובלה ודרכי התמודדות

 

הובלה היא לרוב תהליך מורכב למדי, בוודאי כאשר מדובר על הובלת עיקר תכולתה של דירה או של משרד. המורכבות פותחת פתח לטעויות אפשריות רבות ולכן חשוב ומומלץ להיות מודעים להן. מהן הטעויות הנפוצות בהובלה? וכיצד ניתן להתמודד איתן בהצלחה?

לוחות זמנים במעבר הדירה

ניהול מעבר הדירה מבחינת לוחות הזמנים, חשוב במיוחד. נקודות ראשוניות בהן תהיו חייבים להתחשב, הן המועד שעד אליו יש לפנות את הדירה והמועד שהחל ממנו ניתן להיכנס לדירה החדשה. לפני תכנון לוח הזמנים עצמו, כדאי לעבור על הדירה ולרשום את הפריטים שיש להעביר. לרוב, די ברישום הפריטים הגדולים והבינוניים בלבד כמובן. כך תקבלו מושג כללי על סדרי גודל של הזמן. בנוסף, יסתבר לכם כנראה שחלק מהחפצים שנמצאים בדירה (שאולי שכחתם מהם בכלל), הם כאלה שלא תרצו להעביר, אלא לזרוק, לתרום או לתת למישהו. כעת, אפשר יהיה להכין תכנון של לוח זמנים מפורט, עם משימות מרובות. מומלץ מאוד לחשוב ולקחת בחשבון, מה עשוי לעכב כל שלב בתהליכי האריזה וההעברה? יש לקחת בחשבון אילוצים לגבי החפצים שאותם מעבירים, מאחר שזה לא תמיד סתם עניין של ארגז, שלאחר אריזתו רק “יושב ומחכה להעברה”. אם מדובר למשל במקרר, יש סביב העברתו תהליך די מורכב ומסורבל: ריקון התכולה, המתנה להפשרת המקפיא, הובלה מיוחדת, המתנה ביעד ההובלה לשמן שבמערכת לשקוע ורק אז חיבור לחשמל ואז עוד שלב המתנה, עבור הגעת המקרר לטמפרטורה הרצויה. מצד שני, יש לקחת בחשבון גם משתנים אשר מסייעים להאיץ את ההעברה. למשל, מספר האנשים שיהיו זמינים בכדי לסייע באריזה ובמעבר עצמו. אגב, חברות הובלה רבות מציעות אפשרות של סיוע באריזה.

כאשר תיכנסו לפרטי הפרטים של תכנון הזמנים, כדאי לעשות זאת בהתחשב בכל חדר בנפרד. כמה זמן בערך ייקח לטפל בכל אחד מהחדרים לקראת המעבר? כמה זמן ייקח לפרוק ולהתארגן בכל חדר ביעד? מסביב לתהליך, יהיו תמיד גם אילוצי בירוקרטיה ותיאומים שונים, שבהם תצטרכו להתחשב בלוחות הזמנים.

עבודה עם מובילים מקצועיים היא דרך מומלצת, גם להאיץ את התהליך וגם לבצע אותו בצורה בטוחה ואיכותית. לקראת עבודה עם מקצוענים, חשוב לבדוק עד כמה קל (או להיפך) יהיה למובילים לעבוד, במקור ההובלה וביעד? האם יש חנייה קרובה? האם יש מעלית ומה גודלה? חדר מדרגות רחב ונוח? ככל שההובלה תסבך אותם יותר, כך כל העניין יואט. לכן, יש לעדכן אותם מראש, בכל הנקודות האלה. בהמשך תצטרכו לבחור במועדי הובלה שמתאימים לכם. שימו לב אגב, גם לכך שמחירי ההובלות משתנים בהתאם לימי השבוע, היום בחודש ולשעות העבודה. עוד שיקול שבו תאלצו להתחשב, הוא לוח הזמנים של המובילים עצמם – באילו ימים הם פנויים ובאילו שעות?

ניהול מעבר דירה

הובלות לציוד יקר ערך ורגיש – נזק לציוד

את רוב החפצים להעברה, קל לארגן בארגזים ולהעביר בצורה בטוחה. עם זאת, פעמים רבות ישנם חפצים רגישים או יקרים במיוחד, מסוגים שונים. זה יכול להיות חפצים שבירים מזכוכית, מידע עסקי רגיש בדיסקים קשיחים או בקלסרים, פסנתר גדול ויקר וכן הלאה. במקרים אלה, הנזק לציוד הוא דבר שעשוי להיות מטריד ויקר במיוחד. זאת, במיוחד אם מדובר בחפצים ייחודיים, כולל חפצים בעלי ערך סנטימנטאלי אישי. בכדי לצמצם את הסיבוכים סביב העברת חפצים מסוגים אלה, מומלץ להתחיל לטפל בכך בשלב מוקדם ככל הניתן. את חלקם ייתכן שתעדיפו להעביר לבד (למשל, חומר אישי או עסקי סודי). אחרים, דוגמת חפצים כבדים במיוחד, ידרשו במילא ציוד הובלה שאין ברשותכם.

כמובן, הובלות מיוחדות עשויות להתבטא גם בעלות מיוחדת (אם זו הובלה של אותו חפץ בלבד) או בתוספת עלות להובלה קיימת. מחירון הובלות מפורט יספק לכם נקודת מוצא להבנת סדרי הגודל של העלויות. בחירת חברת הובלות מקצועית תהיה בעלת ביטוח מתאים. כמו כן, אנשיה לא יתמקדו במהירות העברה, באופן שבא על חשבון שמירת שלמות החפצים שמועברים. ככל שמדובר בחפצים יוצאי דופן, יש כמובן חשיבות גם לניסיון של המובילים בהובלת אותו סוג חפצים ספציפי. כמו כן, חשוב לזכור שחפצים מיוחדים עשויים לחייב שימוש בעזרי אריזה והובלה מיוחדים ויש למצוא מובילים שמתמצאים בכך.

 

ביטול בדקה ה-90

אחד השיבושים הגדולים ביותר שיכולים להתרחש במהלך העברת דירה, הוא ביטול הגעת המובילים ברגע האחרון. זה יכול להיות ביטול מצד מזמיני העברת הדירה או ביטול מצד המובילים עצמם. ביטול מצד המזמינים, עשוי להתרחש בגלל הערכות זמנים שגויות והשארת דברים “לרגע האחרון”. אחד הדברים שחשוב במיוחד שלא להשאיר לסוף, הוא הגעת המובילים לראות את המקום מראש. חיוני שזה יקרה, עוד לפני שמסכמים איתם על פרטי העבודה. לא הייתם רוצים שהמובילים יגיעו “בדקה התשעים” ויגידו לכם שלאור המצב בשטח, דרוש (למשל) מנוף הובלות. הפתעה כזו, עלולה להתבטא בעיכוב ההובלה, בביטולה לאותו יום (הבאת מנוף לא תהיה מהירה בהכרח) וגם בעלות נוספת שלא לקחתם בחשבון מראש. ביטול מצד המובילים, עשוי להתרחש במקרים מיוחדים שבהם השתבש דבר מה לגבי עבודות קודמות שלהם, אשר מעכב אותם. אם ההובלה שלכם נקבעה לתחילת היום, הסיכוי לכך יצטמצם. כמו כן, ייתכנו כמובן מצבים יוצאי דופן, בהם רכב ההובלה התקלקל למשל. עבודה עם חברת הובלה גדולה, עשויה לצמצם מקרים כאלה במידה מסוימת.

 

באדיבות אתר טוב תודה.

חייגו אל הובלות חמישה כוכבים
WhatsApp chat
דילוג לתוכן